Απολογισμός Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου "Εκατό χρόνια από την Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα. Ιστορία και πολιτισμός"
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Ερατοσθένης Γ. Καψωμένος
Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι εργασίες του Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου "Εκατό χρόνια από την Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα. Ιστορία και πολιτισμός", που οργάνωσε η Εταιρεία Κρητικών Σπουδών-Ίδρυμα Καψωμένου, στον Πύργο Αλικιανού, από 26 έως 28 Ιουλίου 2013, με τη συνεργασία επιστημονικών, καλλιτεχνικών και πολιτιστικών συλλόγων, της Τοπικής αυτοδιοίκησης και της Περιφερειακής ενότητας Χανίων.
Χορηγοί - Συνδιοργανωτές του συνεδρίου "Εκατό χρόνια από την Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα. Ιστορία και πολιτισμός"
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Διαχειριστής
Πρόγραμμα Συνεδρίου "Εκατό χρόνια από την Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα. Ιστορία και πολιτισμός"
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Διαχειριστής
Συνέδριο: “Εκατό χρόνια από την Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα. Ιστορία και πολιτισμός”, 26-28 Ιουλίου 2013
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Διαχειριστής
Η Εταιρεία Κρητικών Σπουδών - Ίδρυμα Καψωμένου, με την αφορμή που προσφέρει η επέτειος των εκατό χρόνων από την Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα, οργανώνει, σε συνεργασία με το Φιλολογικό Σύλλογο Χανίων "Ο Χρυσόστομος", την Ένωση Πνευματικών Δημιουργών Χανίων, το Πανεπιστήμιο Κρήτης - "Εργαστήριο Μελέτης Γλώσσας και Λογοτεχνίας στην Εκπαίδευση", το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης – Ελαιουργείον, το Χώρο Τέχνης Χανίων και με την υποστήριξη του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών και Μελετών "Ελευθέριος Βενιζέλος", των Εκπαιδευτηρίων Γείτονα, του Δήμου Πλατανιά και της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα:
"Εκατό χρόνια από την Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα.
Ιστορία και πολιτισμός"
Το Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί από Παρασκευή, 26, έως Κυριακή, 28 Ιουλίου 2013, στην έδρα της Εταιρείας, στον Πύργο Αλικιανού Χανίων και στην Αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου Χανίων "Ο Χρυσόστομος" (Κυριακή πρωί, 28 Ιουλίου 2013).
Σεμινάριο Επιμόρφωσης για πτυχιούχους θεωρητικών σχολών
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Διαχειριστής
Πρόγραμμα 3 εβδομάδων
Στόχος του Προγράμματος είναι να μεταδώσει στους επιμορφούμενους σπουδαστές όλες τις αναγκαίες γνώσεις, πληροφορίες και δεξιότητες (θεωρία, μεθόδους και τεχνικές διδασκαλίας), που θα τους καταστήσουν ικανούς να διδάξουν αποτελεσματικά την ελληνική γλώσσα σε ξένους.
Διδακτικό Πρόγραμμα
Γενική εισαγωγή
1. Θεωρία
1.1. Η σχέση γλώσσας – πολιτισμού
1.2. Κοινό πλαίσιο αναφοράς για τη διδασκαλία των ευρωπαϊκών γλωσσών
1.3. Το νομοθετικό πλαίσιο για τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας. Οι
δημόσιοι φορείς στην Ελλάδα
1.4. Η διαπολιτισμική εκπαίδευση
1.5. Βιβλιογραφία. Κριτική παρουσίαση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας για τη διδασκαλία
της ελληνικής ως ξένης ή δεύτερης γλώσσας.
Η ποίηση και η ποιητική του Κ. Π. Καβάφη
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Ερατοσθένης Γ. Καψωμένος
Εισαγωγικά
Εφέτος συμπληρώνονται ογδόντα χρόνια από το θάνατο του Καβάφη (1933) και εκατόν πενήντα από τη γέννησή του (1863). Στο διάστημα αυτό, το έργο του ποιητή πέρασε από την αρχική απόρριψη στη σταδιακή αναγνώριση και τέλος στην καθολική αποδοχή και τη διεθνή καθιέρωση. Το έργο του Αλεξανδρινού φέρνει μια μεγάλη τομή στη νεοελληνική ποίηση των αρχών του 20ού αιώνα και αυτός είναι ο λόγος που δε βρήκε στην αρχή εύκολη αποδοχή. Τη στιγμή που στη μητροπολιτική Ελλάδα η δημοτική γλώσσα καταχτά πανηγυρικά το πεδίο της ποίησης κι ενώ μεσουρανεί η ποιητική ρητορεία του Παλαμά και ο χειμαρρώδης λυρισμός του Σικελιανού, ο Καβάφης γράφει πεζολογικά ποιήματα σε μια μεικτή γλώσσα, που αγνοεί το δίλημμα δημοτική ή καθαρεύουσα, απορρίπτοντας παράλληλα την πλούσια εικονοπλασία της καθιερωμένης ποιητικής γραφής. Όσο μάλιστα οριστικοποιεί τις επιλογές του και διαμορφώνει το προσωπικό του ποιητικό ιδίωμα, τόσο περισσότερο προσεγγίζει το ύφος και υιοθετεί τις τεχνικές του αφηγηματικού πεζού λόγου. Όταν ολοκληρώσει αυτές τις διεργασίες, ο Καβάφης θα έχει μετατρέψει αυτό που θεωρήθηκε αδυναμία του σε δύναμη και παράγοντα επιτυχίας, κατακτώντας, μέσα στη γραμματολογία μας, μια εξέχουσα θέση ανάμεσα στους ποιητές που έφεραν – όχι το μοντερνισμό, όπως από σύγχυση κυκλοφορεί στην αγορά – αλλά την ανανέωση του ποιητικού λόγου (1) ↓.